Τριήμερο πένθος για τους χειριστές του Canadair που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος
Ένας αετός σε κίτρινο φόντο, ο οποίος μεταφέρει ένα κανόνι, σύμβολο της από αέρος συνδρομής και ανεφοδιασμού των στρατευμάτων: Αυτό είναι το έμβλημα της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών οι ιπτάμενοι της οποίας, Χρήστος Μουλάς, 34 ετών, σμηναγός, και Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών, ανθυποσμηναγός, έχασαν τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος στις 25 Ιουλίου.
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας σημειώνει στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε: «Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52 αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών και του συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών».
Mε απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, κηρύσσεται τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις, από 25 έως 27 Ιουλίου, για την απώλεια της ζωής, εν ώρα καθήκοντος, των αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας.
«Η απώλεια της ζωής των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215, εν ώρα καθήκοντος και ενώ επιχειρούσαν να προστατεύσουν τις ζωές και τις περιουσίες των πολιτών, όπως και το περιβάλλον της πατρίδας μας, προκαλεί βαθύτατη θλίψη. Η σκέψη μας βρίσκεται στις οικογένειές τους και στους συναδέλφους τους, στους οποίους απευθύνουμε τα πλέον ειλικρινή μας συλλυπητήρια», σημειώνει σε ανάρτησή του ο Νίκος Δένδιας.
Η 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών (355ΜΤΜ) έχει ως αποστολή τη διεξαγωγή επιχειρήσεων Αεροπυρόσβεσης στην ελληνική επικράτεια, καθώς και την εκτέλεση αποστολών Έρευνας – Διάσωσης. Συγκροτήθηκε το 1947. Από το 1968 ως το 1973, η Μοίρα συμμετείχε με πέντε αεροσκάφη C-47 σε αεροψεκασμούς, επ’ ωφελεία του Υπουργείου Γεωργίας.
Τον Δεκέμβριο του 1975, προστέθηκαν στη Μοίρα τα πέντε πρώτα αεροσκάφη CL-215 και παράλληλα, στις 22 Δεκεμβρίου 1975 μετονομάστηκε από 355 Μοίρα Μεταφορών σε 355ΜΤΜ. Η Μοίρα άρχισε, έκτοτε, να μετέχει στην από αέρος κατάσβεση πυρκαγιών για τη διάσωση του δασικού πλούτου της χώρας επ’ ωφελεία του Υπουργείου Γεωργίας. Το 1996, η Μοίρα παρέλαβε τέσσερα αεροσκάφη CL-215 από τη Γιουγκοσλαβία, ενισχύοντας το στόλο της. Στις 30 Ιανουαρίου 1999, παρελήφθη το πρώτο αεροσκάφος CL-415, ως προπομπός ενός στόλου δέκα αεροσκαφών και τον Αύγουστο του ίδιου έτους, τα νεοπαραληφθέντα αεροσκάφη συμμετείχαν στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς των διυλιστηρίων Turpas της Τουρκίας.
Το καλοκαίρι του 2000, η Μοίρα συμμετείχε στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς της Κύπρου με δύο αεροσκάφη CL-415. Παρόμοια αποστολή επαναλήφθηκε και το 2001.
Τον Μάιο του 2003, λόγω του μεγάλου όγκου προσωπικού και μέσων που διέθετε τότε η Μοίρα, αποφασίστηκε, από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο διαχωρισμός της σε τρεις νέες Μοίρες (355ΜΤΜ, 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης και Μοίρα Συντήρησης Αεροσκαφών), οπότε και αποχωρίστηκε τα αεροσκάφη CL-415.