«Μέγας Αλέξανδρος – 2019»
Από τις 28 Δεκεμβρίου 2018 έως τις 10 Ιανουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε –στο Πεδίο Βολής και Ασκήσεων Γλαφυρών, στην περιοχή του Βόλου– η διμερής Τακτική Άσκηση Μετά Στρατεύματος (ΤΑΜΣ) «Μέγας Αλέξανδρος–2019», στην οποία συμμετείχαν περί τα 300 στελέχη της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών και ισάριθμοι Αμερικανοί Πεζοναύτες της 22ης MEU (Marine Expeditionary Unit) που επέβαιναν στο USS Arlington LPD24. Κατά την άσκηση δεν υπήρξαν μόνο αποβατικές ενέργειες, αλλά και βολές με όλα τα οπλικά συστήματα των δύο τμημάτων, καθώς επίσης και ασκήσεις με πραγματικά πυρά, με τη συμμετοχή ελικοπτέρων της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού και μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το ενδιαφέρον από ελληνικής πλευράς –πέραν της εμπειρίας της συνεκπαίδευσης– συγκέντρωσε το Αμφίβιο Τεθωρακισμένο Όχημα AAVP7/A1 των Πεζοναυτών. Το οποίο βεβαίως δεν είναι άγνωστο, καθώς υπηρετεί με τους US Marines πάνω από 45 χρόνια κι έχει συμμετάσχει σε πάρα πολλές ασκήσεις στον ελληνικό χώρο. Όμως το ότι, τον Ιούνιο του 2018, αποφασίστηκε η αντικατάστασή του από το τροχοφόρο ACV 1.1 (δημιούργημα της Iveco που βελτίωσε και κατασκευάζει η BAE Systems) κάνει την παραχώρηση στην Ελλάδα ενός αριθμού AAVP7/A1, πολύ πιθανή. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ανώτατα στελέχη των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, βρέθηκαν στον Βόλο και «εξέτασαν» τα AAVP7/A1. Ένα ζήτημα που απασχολεί τα στελέχη είναι πώς αυτά θα μεταφέρονται, δεδομένων των μέσων του Πολεμικού Ναυτικού. Σίγουρα, η απόκτηση ενός αμφιβίου τεθωρακισμένου οχήματος από τους Έλληνες Πεζοναύτες είναι ένα σοβαρότατο θέμα, που δεν έχει απασχολήσει –κρίνοντας από το αποτέλεσμα– τους «αρμοδίους». Αλλά όταν η Ελλάδα, μία κατεξοχήν θαλάσσια χώρα, είναι η μοναδική στον κόσμο που οι Πεζοναύτες υπάγονται στον Στρατό, τι να συζητάμε;