Ενημέρωση ή καθοδήγηση;

Δημοσιεύθηκε: Ιούλιος 8, 2018

Του Ηλία Νταλούμη

Το δυστύχημα καθεαυτό δεν ήταν σοβαρό. Στις 20 του περασμένου Ιουνίου, το ελικόπτερο ΕΣ650, τύπου ΑΒ.205 (και όχι UH 1H όπως γράφτηκε), ενώ εκτελούσε δοκιμαστική πτήση στο Στεφανοβίκι, κατέπεσε ύστερα από απώλεια του στροφείου του. Το ελικόπτερο πραγματοποιούσε αιώρηση σε πολύ χαμηλό ύψος, 1 με 1,5 μέτρο, και, όπως πιθανολογείται, το στροφείο χτύπησε στο έδαφος, για άγνωστο λόγο. Αποτέλεσμα ήταν αυτό να αποκοπεί και το ελικόπτερο να προσκρούσει στο έδαφος. Λόγω του ελάχιστου ύψους, το ελικόπτερο ουσιαστικά «κάθισε» κι έτσι δεν υπήρξε τραυματισμός των δύο επιβαινόντων χειριστών.

Το δυστύχημα, όπως προαναφέραμε, δεν ήταν σοβαρό και θα μπορούσε να είχε «περάσει στα ψιλά», αν κάποιοι υψηλά ιστάμενοι στο ΓΕΣ δεν θεωρούσαν ότι έπρεπε να μείνει μακριά από τα «βέβηλα χείλη των ασεβών» και να προσπαθήσουν να το «θάψουν». Όμως η πληροφορία διέρρευσε και ο Τάσος Ευαγγελίου πρώτος την δημοσίευσε στον ιστότοπο Liberal.gr την Παρασκευή 22 Ιουνίου. Φυσικό ήταν να «φουντώσει» το διαδίκτυο και να ειπωθούν «μύρια όσα».

Το ΓΕΣ, βέβαια, «ετήρησε αιδήμονα σιγή» και αρκέστηκε σε κάποια μισόλογα, χωρίς ποτέ να βγάλει καμία ανακοίνωση. Κι εδώ είναι το πρόβλημα! Ενώ εκδίδουν ένα σωρό ανακοινώσεις –και καλά κάνουν– για σαφώς ασήμαντα πράγματα, αποφεύγουν να μιλήσουν για κάποια άλλα -μικρά μεν αλλά οπωσδήποτε μεγαλύτερης σημασίας. Πιστεύουν ότι το «πόπολο» πρέπει να «τρώει» ότι του προσφέρει ο αφέντης και να μην έχει ανησυχίες. Τους διαφεύγει, πρώτον, ότι το δικαίωμα στην πληροφόρηση αποτελεί βασικό δημοκρατικό αγαθό και, δεύτερον, ότι η καθοδήγηση είναι χαρακτηριστικό κάποιων άλλων καθεστώτων, στα οποία σαφέστατα η Ελλάδα δεν ανήκει. Και μην μας επικαλεστούν το «υπηρεσιακό απόρρητο», γιατί στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει! Να τους θυμίσουμε ότι αυτά τα ελικόπτερα –τα «Χιούι» γενικότερα– έχουν περισσότερα χρόνια υπηρεσία στον Στρατό από αυτούς! Και το λιγότερο που θα μπορούσαν να κάνουν είναι να έχουν ζητήσει από την πολιτεία να τα αντικαταστήσει. Αλλά καλύτερα να σταματήσουμε εδώ και να ελπίσουμε ότι τέτοια συμπτώματα δεν θα  επαναληφθούν. Το ΕΣ650 πάντως, μάλλον, θα πάει για ανταλλακτικά.